2. Pravidlá poskytovania Zdravotnej starostlivosti
2.1 Spoločnosť je zdravotnícke zariadenie, ktoré poskytuje najmä:
- vysokú úroveň materiálno technického zabezpečenia a výkonov s tým súvisiacich,
- efektívny manažment Klienta, ktorý zahŕňa rezervácie termínov na vyšetrenia a výkony, počas Ordinačných hodín, prijímanie a spracovanie žiadostí Klienta na zabezpečenie Zdravotnej starostlivosti prostredníctvom komunikačného kanála, s ktorými je Klient oboznámený,
- ďalšie služby v online prostredí, ktoré zahŕňajú promptné vybavenie požiadaviek Klienta, týkajúce sa Klientovho zdravotného stavu,
- na základe osobitnej Dohody, zabezpečenie Zdravotnej starostlivosti podľa povahy žiadostí Klienta, vykonaného diagnostického vyšetrenia, reálnych kapacít a v súlade s rozsahom služieb Spoločnosti,
2.2 Spoločnosť je podľa § 12 ods. 2 Zákona o zdravotnej starostlivosti oprávnená odmietnuť uzatvoriť Dohodu alebo Dohodu o nemedicínskych nadštandardných službách v prípade, ak
- by prekročila svoje únosné pracovné zaťaženie,
- osobný vzťah Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka ku Klientovi alebo k jeho zákonnému zástupcovi nezaručuje objektívne hodnotenie zdravotného stavu alebo
- poskytovaniu Zdravotnej starostlivosti bráni osobné presvedčenie Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka, ktorý má Zdravotnú starostlivosť poskytovať;
- pričom dôvody ustanovené v bode 2.2 pod písm. c) sa vzťahujú len na umelé prerušenie tehotenstva, sterilizáciu a asistovanú reprodukciu a
- dôvody uvedené vyššie pod písmenom a) sa nevzťahujú na Klienta, ktorý má trvalý pobyt alebo prechodný pobyt v určenom zdravotnom obvode Spoločnosti, aj to v prípade, ak ide o všeobecnú ambulantnú zdravotnú starostlivosť pre dospelých a/alebo všeobecnú ambulantnú zdravotnú starostlivosť pre deti a dorast.
2.3 Zdravotná starostlivosť je Klientovi poskytovaná len počas Ordinačných hodín príslušnej ambulancie zaradenej do siete Spoločnosti prostredníctvom Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov.
2.4 Klient sa zaväzuje súhlasom s týmito VOP uhradiť Spoločnosti cenu za poskytnuté Služby podľa aktuálneho Cenníka.
2.5 Pri každom príchode do Spoločnosti alebo príslušnej polikliniky, ktorá patrí do siete Spoločnosti, je Klient povinný zaregistrovať sa na recepcii spoločnosti a predložiť identifikačné doklady nevyhnutné na poskytnutie Zdravotných služieb.
2.6 Zdravotná starostlivosť musí byť zo strany Spoločnosti prostredníctvom Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov poskytovaná správne.. Zdravotná starostlivosť je poskytnutá správne, ak sa vykonajú všetky zdravotné výkony na správne určenie choroby so zabezpečením včasnej a účinnej liečby s cieľom uzdravenia Klienta alebo zlepšenia jeho stavu pri zohľadnení súčasných poznatkov lekárskej vedy.
2.7 Klient vyjadruje svoj súhlas s tým, aby Spoločnosť plnila záväzky z Dohody aj prostredníctvom tretej osoby, t. .j prostredníctvom Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov, aj bez ďalšieho osobitného súhlasu Klienta. V prípadoch podľa predošlej vety zodpovedá Klientovi Spoločnosť tak, akoby plnila záväzky osobne.
2.8 Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je v súlade s § 6 ods. 1 a ods. 2 Zákona o zdravotnej starostlivosti povinný Klienta informovať o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia zdravotnej starostlivosti. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný poskytnúť poučenie zrozumiteľne, ohľaduplne, bez nátlaku, s možnosťou a dostatočným časom slobodne sa rozhodnúť pre informovaný súhlas a primerane rozumovej a vôľovej vyspelosti a zdravotnému stavu osoby, ktorú má poučiť.
2.9 Každý, kto má právo na poučenie podľa predošlého odseku, má aj právo poučenie odmietnuť. O odmietnutí poučenia bude vykonaný písomný záznam, ktorý bude podpísaný osobou, ktorá poučenie odmieta.
2.10 Klient sám rozhoduje o svojom zdraví, nesie za svoje zdravie plnú zodpovednosť. Zdravotná starostlivosť sa preto zo strany Spoločnosti poskytuje výlučne na základe podnetu alebo žiadosti od Klienta, čo Spoločnosť rešpektuje.
2.11 Výhradné právo Spoločnosti na odmietnutie požiadavky Klienta zostáva zachované v prípade, ak by tým Spoločnosť porušila svoju zákonnú povinnosť postupovať pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti správne v zmysle § 4 Zákona o zdravotnej starostlivosti. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností Zmluvné strany uvádzajú, že Zdravotnú starostlivosť v akomkoľvek rozsahu poskytnutia Služieb alebo nemedicínskych nadštandardných služieb je možné poskytovať výlučne pri poskytnutí súčinnosti zo strany Klienta.
2.12 Klient súhlasí s tým, že Spoločnosť je podľa zaradenia špecializácie oprávnená určiť, ktorý Ošetrujúci zdravotnícky pracovník, bude Klientovi poskytovať Zdravotnú starostlivosť.
2.13 Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný zachovávať mlčanlivosť o všetkých informáciách, ktoré sa od Klienta dozvedel počas poskytovania Zdravotnej starostlivosti, pokiaľ v Dohode, alebo Dohode o nemedicínskych nadštandardných službách, v týchto VOP, alebo v príslušných právnych predpisoch nie je uvedené inak.
2.14 Klient berie na vedomie, že Spoločnosť vedie a uchováva Zdravotnú dokumentáciu Klienta v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.